The VAN!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Poel - WaarBenJij.nu The VAN!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Poel - WaarBenJij.nu

The VAN!!!

Door: Martin en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Martin

18 December 2006 | Australië, Sydney

Hoi hoi allemaal. Hier weer een berichtje vanuit Australie. Zoals jullie hebben gehoord hebben we een busje (the VAN) gekocht!

Het bed zit er inmiddels ook in en we hebben er al vier nachten in geslapen. Klep lekker open, coolbox op de sigarettenaansteker gekocht, geen beestjes zoals in de hostels. en per nacht 50 dollar voor een hostel uitsparen. Je hoort mensen wel eens praten over een huis ver van huis en bla bla bla. Maar ik kan jullie vertellen: Het bestaat echt!!!

Klamboetje in gemaakt ( Hes bedankt voor je ophangsetje!) Het matras is groter als thuis. Kortom helemaal geweldig.

We zijn ook helemaal into-surf! Maar zijn hier dan geen haaien? Ja wel en ook box-jellyfishen, maar als we nog even oefenen dan staan we meer op het board dan dat we er naast dobberen, dus dan staan we boven het gevaar... Toch!?

We ziten nu even een nachtje in een hostel (met internet dus) 'Toevallig' zat Marleen en haar reisgenoten hier ook en zitten we nu gezellig te eten en bier te drinken. Ga ik ook zo weer doen, maar ik wilden jullie deze korte update niet onthouden. Een foto van the VAN volgt zo snel mogelijk. Ik kan hier dat kabeltje van de fotoklikker niet in proppen dus dat komt de eerst volgende keer...

Beloofd!

Dikke kus Mart en Ils

En we blijven genieten hier!

  • 18 December 2006 - 10:49

    Ineke B.:

    Goh, ik dacht nog wel dat al die kabeltjes universeel waren??? Dus niet!!
    Hier gaat alles prima. Na alle drukte van het Sinterklaas gebeuren (het was leuk!) Zijn we al bijna helemaal in kerst stemming. De kerstboom staat en ook bij opa heeft Mary de boom opgetuigd. Morgen maar wat kerst stukjes voor de zuiddijk in elkaar flansen.
    Afgelopen week hebben we bij de Plusmarkt onze 1 minuut gratis winkelen verzilverd. Jeetje wat is 1 minuut toch verschrikkeluk kort. Ik heb nooit geweten dat ik zo hebberig kon zijn. De boodschappen kar zat vol met vaatwas tabletten en waspoeder e.d. Ja, de eerste twee jaar hebben we voorlopig voorraad. Afijn we hadden voor 175,- euro aan handel in onze kar dus ons aankoop bedrag was er in ieder geval weer uit.
    Vorige week hebben we geweldig genoten van het midwinterfeest. Het was bere gezellig! Alles zag er prachtig uit met mooie versiering en heel veel mensen verkleed in Charles Dickings stijl.
    Hebben ze dat in Aussie trouwens ook??
    Verder weinig meer te vertellen van het front. Geniet van alles, wij genieten met jullie mee en kijken aldoor reikhalsend uit naar jullie berichtjes.
    liefs van ons.

  • 18 December 2006 - 14:49

    Leonie:

    Hey Ilsie en Mart,
    Hier een berichtje van mij vanuit t coengebouw (werk).
    Wat cool van jullie ''VAN'' ;)
    Geniet er maar van!!
    Ik hoop jullie gauw weer te spreken. Misschien kunnen we een keer afspreken dat jullie online zijn, zodat ik Jairo even via de webcam kan laten zien..? Idee misschien???
    KUSJESSSS

  • 18 December 2006 - 21:41

    Tillie:

    Hoi Ilse en Martin,
    Wat leuk weer een nieuw bericht!
    Wij vertrekken morgen naar Oostenrijk. Haaike, Bianca en Yelmo komen vrijdag. Er ligt nog niet veel sneeuw, maar de vooruitzichten zijn zonnig.
    Het wordt dus misschien weer Obertauern!
    We wensen jullie gezellige feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel reisplezier.
    Groeten Auke en Tillie

  • 18 December 2006 - 23:02

    Jacq & Tien:

    Dag lieve mensen, Waanzinnig jaloers op jullie eigen campervenne! We zijn het er overeens dat we dit in onze 'jeugd' ook hadden moeten doen, het wordt nu na het pensioen... Geweldig land he Aussieland, gaan wij de volgende x ook weer heen hoor. Al enge beesten gespot? Have fun, we blijven jullie volgen. Jacq & Tien xxxxxxxxxx

  • 19 December 2006 - 00:25

    Rens:

    Hee ils en martin,

    Klinkt helemaal geweldig zeg! Doet me wel wat denken aan de verhalen van Sacha:) Surfen heb je ook te pakken hoor ik, als het goed is gaan wij dat ook doen... Kan eerlijk gezegd niet wachten!

    Nou suc6 ermee en ik zie uit naar de foto's erVAN.

    Groet Rens

  • 19 December 2006 - 11:40

    Hester:

    Hey McGyver de tweede,

    Fijn dat je setje goed van pas komt. Ik heb hem nog niet hoeven te gebruiken, maar ja, ik klus dan ook niet zelf een woonauto in elkaar...hihi.

    Kus, Hes

  • 20 December 2006 - 08:59

    Iris:


    Hai ils en mart,
    Wat gaaf zo eigen camper!!!
    Been zeer benieuwd...we wachten of de foto's. Wat grappig ook dat jullie marleen zijn tegen gekomen.
    Hier verder alles goed nog 1 weekje werken en dan ga ik weer lekker skien!! Super veel zin in! Hoorde van yv dat de kaartjes niet goed aankomen op het postadres, ben sowieso nu al te laat maar bij deze wil ik jullie hele leuke (warme) australische kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar toewensen!!
    Veel Liefs van Iris

  • 20 December 2006 - 19:40

    Ineke:

    Hoi Mart en Ilse, raken jullie al een beetje in kerststemming? Blijft raar he, al die kerstversiering terwijl je daar rond loopt in je korte broek. Of is het weer nu even wat minder? Las in de krant dat het grijs en nat is in Sydney en maar 19 gr. Brrrr. Hier is het ook een beetje grijs, maar we vrolijken het op door veel kerstlichtjes. Onze jetlag is nog steeds niet helemaal voorbij, we zijn alle ochtenden nog voor zes uur wakker. Bevalt eigenlijk wel goed, want dan heb je tenminste wat aan je dag. Ilse heb je nog gordijntjes gemaakt in de VAN? Goed gelukt?
    Nou succes met het surfen, ik hoop dat jullie het gauw onder de knie hebben, want ik heb het niet zo op de waterbewoners met die vele armen.....Voorzichtig maar he, liefs ons.

  • 20 December 2006 - 21:36

    Je Moedertje:

    Dag kanjers,zomaar even een kus door de lucht...

  • 21 December 2006 - 12:03

    Mieke:

    hoi luitjes, prachtige foto's. Ik had jullie van te voren wel kunnen zeggen dat je die barre tocht over het ijs niet had moeten doen maar dan ben ik ook niet zo'n wandelaar. Gaat het een beetje met het surfen. Als je net als Koos niet zo gek van water bent blijf je goed op de surfplank staan. Wij trekken morgen naar het witte Zwitserland. Ik heb er wel zin in moet ik zeggen. Veel plezier met jullie knusse VAN. Groetjes aan arleen en dikke kus hier van ons

  • 21 December 2006 - 15:11

    Koos:

    hallo Ilse en Martin
    wil ik een stukkie schrijven zie ik dat mieke dat net gedaan heeft zo zie je zelfs op afstand voelen we elkaar aan. Heb alle mooie verhalen van Ellie en Enno gehoord en gisteren ook van Louis en Ineke vinden het alle 4 weer gek om thuis te zijn Hebben gisteren Kees Stoop gefeliciteerd met zijn 50ste verjaardag Ja wij komen in die leeftijdscategorie. Morgen gaan wij lekker naar Zwitserland om nog even te genieten van de lange latten. Ik weet niet hoe jullie de feestdagen gaan vieren maar heel veel plezier en tot horens
    gr. Koos

  • 22 December 2006 - 03:52

    Ilse En Martin:

    Koos&Miek, Heel veel plezier in de sneeuw in Zwitserland! Til/Auke, ik hoop voor jullie dat het geen Obertauern wordt....Iris, ook veel pleizer in Fiss!

    Liefs ons

  • 22 December 2006 - 08:05

    Je Moedertje:

    ...en nog een!Prachtig, juliie campervanne!!!!

  • 22 December 2006 - 12:15

    Ineke:

    Nou het is een echt
    (t)huisje op wielen geworden, mooi hoor, jullie mogen er trots op zijn. Groetjes Ineke

  • 22 December 2006 - 14:22

    Jantien:

    Hy Mart & Ilse,
    Wat super cool een eigen van!! Jullie hebben helemaal gelijk! Ik wilde jullie alvast hele fijne en gezellig kerstdagen wensen en een super 2007!! Geniet er allemaal van (maar dat doen jullie natuurlijk ook! ;-)) Succes met boarden, en tot snel weer!
    Dikke zoen Jantien

  • 22 December 2006 - 17:07

    Enno:

    Wat een prachtig busje!
    En wat ziet Martin er stoer uit in z,n surfpak op de surfplank .Ilse wat kijk je zuur op je plank! Blaffende haaien bijten niet!
    Elly is vandaag met oma Truus naar het ziekenhuis geweest voor een scan het gaat heel erg goed met Oma!!!!!!!!! kus Enno





  • 22 December 2006 - 18:57

    Monique:

    Ils en Martin, Fijne kerst in jullie Van hè!! Ziet er echt super uit!!Geniet daar lekker, want zo'n kerst zal je niet vaak meemaken...!!! Kus Mo

  • 23 December 2006 - 03:41

    Jacq En Tien:

    De Tui vraag van deze week;

    Hoeveel kangaroe soorten bestaan er in Australie?

    Coole Campervanne hoor, en wat een lekker weer daar!
    XXXXXXXXX

  • 23 December 2006 - 08:03

    Ria:

    Wat een geweldige Van !!!
    Tjee ik dacht het zal wel een oud krakkemikig ding zijn ,maar het is een luxe bus.
    Wat een route gaan jullie doen ik moet zeggen dat ik die kust lijn erg leuk vind maar die route zo dwars door het land lijkt mij toch wel eng. Passen jullie wel goed op.Maar voorlopig zijn jullie daar niet.Weer een dag van boodschappen doen ondanks dat wij drie dagen onder de pannen zijn. dikke kus van ons!!!

  • 24 December 2006 - 11:17

    Ineke B.:

    De foto's zien er prachtig uit. Zit al het comfort erin wat je maar bedenken kunt of is het evengoed nog wat behelpen????
    Als jullie nu straks uitgereisd zijn gaat de Van dan ook mee naar huis? Ik heb nl. uit betrouwbare bron vernomen dat de bassie en adriaan bijna aan vervanging toe is....!!
    Hier gaat alles z'n gangetje. De feestdagen staan voor de deur. Het zal een vreemde kerst worden. Maar we vieren het samen met Johan en m'n moeder de eerste kerstdag en op de tweede gaan we bij opa gourmetten. We nemen allemaal zelf ons eten mee en opa eet van een ieder een hapje mee.
    We hopen dat jullie ook fijne dagen zullen hebben. Het zal wel vreemd zijn met die koperen ploert op je hoofd. Geniet er van!
    Veel liefs van ons.

  • 24 December 2006 - 23:06

    Suus:

    Ik wilde jullie op kerstavond nog even fijne feestdagen wensen!
    Liefs,
    Suus

  • 25 December 2006 - 10:18

    Ria:

    Hoi gisteren zijn wij met z'n alle bij Erik en Mirjam geweest was erg gezellig hebben triviant gespeeld schoot niet op met ons. Je zal het niet geloven maar Erik en Mirjam hebben gewonnen.Er scheen wel een luchtje aan te zitten volgens Enno) De foto's sturen wij op. S'avonds hebben wij een huis vol buren gehad erg gezellig maar wel wat last nu van mijn hoofd.Vanavond weer uit eten met mijn schoonouders en morgen met Frank en Jolanda lekker makkelijk.
    Ik heb trouwens zaterdag een nieuwe auto gekocht voor mezelf een kleine trutte scheurder Hiundai Atos, ben er erg blij mee.
    nou lieverds ik kap er maar weer mee. Heel veel liefs en wij houden van jullie.XXXXXXXXXX

  • 25 December 2006 - 15:50

    Oma Truus:

    Hallo hier is oma ik zit in de rijp bij de open haard kerst te vieren met een lekker rood wijntje en ik voel me erg goed!
    Wat hebben jullie een prachtig busje!!
    Wat heerlijk dat het met jullie zo goed gaat geniet maar lekker van alles en van elkaar!!

    dikke kus van Oma en hopelijk tot ziens!!!!!!!!

  • 26 December 2006 - 09:34

    Ria:

    Nog steeds een vrolijk kerstfeest.
    Wij zijn gisteren wezen wokken, vreselijk in de rij met je bordje wachten tot je aan de beurt bent dat is echt geen aanrader. Een drukte daar wordt je niet vrolijk van.Maar enfin straks naar de bioscoop dat is wel gezellig.Jullie kerst zit er al bijna op ben benieuwd hoe de jaarwisseling daar gaat. liefs maar weer.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Martin

Klein ommetje Down Under

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 40740

Voorgaande reizen:

06 September 2006 - 10 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: